Cheesecake salade


Deze cheesecake fruit salade is heerlijk als dessert voor na een bbq of tuinfeestje. Uiteraard kun je deze salade gewoon elke dag van de week op elk moment van de dag serveren.
Ik koos voor in mijn salade voor aardbeien, blauwe bessen en banaan. Je kun natuurlijk ook een andere fruit combinatie samen stellen.

Wat heb je nodig?
4 bananen in plakjes 
400 gram aardbeien door de helft gesneden
500 gram blauwe bessen.

Maak bij voorkeur de cheesecake vulling een dag van te voren zodat het wat kan opstijven in de koelkast. Lukt dit niet dan kun je de slagroom ook opkloppen met slagroom versteviger zoals klop fix.

Was de aardbeien eerst voordat je ze snijd, op deze manier behouden ze hun smaak beter.
Doe deze samen met de gewassen blauwe bessen in een grote schaal en zet weg in de koeling
De banaan doe je als laatste vlak voor het serveren snijden, anders wordt deze bruin.

Om de salade op te maken neem ik iets minder dan de helft van het fruit apart, de rest leg ik in mijn schaal en hier meng ik bijna alle vulling door heen (goed mengen). Dan leg ik hier bovenop wat fruit netjes neer en verdeel ik de rest van de vulling in kloddertjes over de schaal het laatste beetje fruit wat ik apart heb gehouden (klein handje) verdeel ik dan over de kloddertjes vulling. Op deze manier zit er onderop ik de schaal een goed gemengde salade en ligt er boven op wat vers fruit zodat je alle mooie kleurtjes em soorten fruit goed kan zien. 

Zet naast je  cheesecake salade een schaaltje met fijne stukjes koek (bijv. Digestieve) zodat hiervan wat als topping op je salade kunt scheppen.


Reacties