Herfst koekjes



Misschien is het je al opgevallen dat als je buiten kijk er overal weer mooi bruin, goud, rood en geel gekleurde bladeren op de grond liggen.
Ik fietste van de week door een straat met aan weerszijde bomen die helemaal rood/geel gekleurd waren, ook de grond was bedekt met echte herfst bladeren.
Ik vind dat zo mooi! Ik heb mij bij het maken van deze koekjes laten inspireren door de herfst bladeren.


Ik maakte kaneel koekjes deeg, dit vond ik wel goed passen bij herfst koekjes. Het recept komt uit het koekboek van de Koekenbakkers.

De uitstekers die ik heb gebruikt komen uit de Halloween uitsteek set van Wilton die ik heb gekocht bij de leukste taarten.

Ik heb mijn koekjes versierd met royal icing, gel kleurstoffen verdund met vodka en bladgoud.

Werkwijze:
Na het bakken de koekjes goed laten afkoelen op een rooster. Maak een spuitzak klaar met een coupler en rond spuitmondje #3.
Met 14-16 seconden royal icing omlijn je het koekje ca 3mm van de rand af, als je te dicht op de rand van het koekje omlijnd heb je de kans dat de icing van je koekje afloopt.
Nadat je het koekje hebt omlijnt vul je de omlijning in met de zelfde icing.
Laat het koekje 4 uur drogen voordat je verder gaat.

Voor het decoreren heb ik gel kleurstoffen gebruikt die ik bij de herfst vind passen:


In een verf meng pallet ( ik gebruik een plastic eierbakje die eigenlijk in de koelkast hoort 😁)
Verdun je de gel kleurstoffen met vodka of citroen extract.
Ik raad af om water te gebruiken, omdat water veel langer nodig heeft om te drogen heb je kans dat je royal icing smelt en je allemaal gaten/deuken in je koekje krijgt.

Met een penseeltje breng je de kleurtjes aan op je koekje, hier en daar kun je de kleuren nog beetje met elkaar laten mengen/vervagen zodat je een mooie natuurlijke overloop krijgt.

Maak nu met bruine medium icing en spuitmondje #2 de nerven op je blad, laat een half uurtje drogen. Breng nu met behulp van een pincet en een neeldle tool stukjes bladgoud aan op je koekje.


Reacties