Koekjes koekjes en nog meer koekjes

Al lange tijd wilde ik heel graag koekjes decoreren met Royal icing.
Omdat  ik het met mijn gewone handmixer niet aan durfde om zo een dikke stijve icing te mixen en ik kant en klare Royal icing echt te duur vind, liet ik het maar gaan. Totdat...ik september vorig jaar een een Kitchen aid kocht. ❤️

Ik was ondertussen al weer dagenlang op YouTube en Google allerlei filmpjes en blogs aan het lezen over Royal icing, technieken en de verschillende consistenties van Royal icing. Na een paar weken besloot ik er gewoon voor te gaan, omdat ik op dat moment nog niet echt leuke koekjes uitstekers in mijn bezit had tekende ik zelf 2 pompoenen op papier. Ik beplakte mijn pompoenen aan de voor en achterkant met plakband en knipte ze daarna uit
hierdoor had ik 2 gelamineerde sjablonen.



Ik legde mijn grootste pompoen sjabloon op mijn deeg en sneed er een paar uit. Daarna stak ik nog een paar ronde koekjes uit waar mijn kleine sjabloon op paste.
Na het bakken legde ik mijn kleine pompoen op de ronde koekjes en met een eetbare stift trok ik het sjabloon over op mijn koekje.
Zo zijn de koekjes uiteindelijk geworden.




Voor een eerste keer koekjes decoreren met royal icing was ik meer dan tevreden met het resultaat.

Ondertussen ben ik verslaafd geraakt aan het de decoreren van koekjes (ik droom soms zelfs dat ik koekjes aan het maken ben) en heb ik het afgelopen jaar regelmatig koekjes gemaakt:



















Reacties