Chocolate bark

 
Chocolate bark is een hele leuke en vooral ook lekkere snack die je gemakkelijk zelf kunt maken zonder oven.
Chocolate bark is ook heel leuk om te maken met kinderen tijdens een knutsel middagje..

Wat heb je nodig:
Chocolade evt. 2 soorten
Toppings, denk aan: koekjes, snoepjes, nootjes, kruiden, gedroogd fruit
Pan met klein laagje water
Hitte bestendige kom
Bord of dienblad
Cellofaan folie
Siliconen (ijsblok) vormpjes


1: Zet je vormpjes klaar als je deze hebt, of knip een stuk cellofaan folie en leg deze op een grote bord of dienblad.

2: Tempereer de chocolade, zet de pan met water op het vuur, hak de chocolade in stukken smelt twee derde van de chocolade in de hittebestendige kom. haal de chocolade van het vuur wanneer deze gesmolten is en voeg de rest van de chocolade toe. Blijven roeren totdat alle chocolade is opgenomen.

Je moet nu snel werken omdat getempereerde chocola snel stolt.

3: Giet je chocolade in de vormpjes of op het cellofaan folie en als je een 2e chocola hebt giet deze er dan ook over heen. Je kunt deze dan eventueel nog marmeren met behulp van een saté prikker.

4: Versier je chocolat bark met al je toppings.



Voor mijn chocolat bark gebruikte ik:
Pure, melk en witte chocolade, een gedeelte van mijn witte chocolade kleurde ik roze met een klein
beetje cacao kleurstoffen. 
Veder heb ik gebruikt: pistachenoten, walnoten, amandelen, kokos rasp, sinaasappel rasp, digestieve koekjes en chilipeper voor het roze hart.
Ik deelde mijn chocolat bark in in secties die ik vervolgens met verschillende smaken invulde.




Van Pinterest een paar voorbeelden ter inspiratie:


 

Bron:





Reacties